niedziela, 16 września 2012

Świątynia Jing'an


Dziś, pierwszy raz odkąd przyjechałam niebo nad Szanghajem było niebieskie i prawie bezchmurne. Obiecałam sobie już jakiś czas temu, że w taki dzień wjadę na „Otwieracz” (SWFC), bo widoczność świetna. Plany planami, a wszystko potoczyło się zupełnie inaczej. Odwiedziłyśmy dzisiaj z Dominiką kilka ciekawych miejsc. I mimo że żadne z nich nie było najwyższym  budynkiem w mieście, to dzień zdecydowanie należy zaliczyć do udanych. 

Popołudnie upłynęło pod znakiem wizyty w świątyni Jing’an – najstarszej (według przewodnika; ma ok 1700 lat) świątyni w Szanghaju, która kilka lat temu została zupełnie odnowiona.  Piękne miejsce pełne zarówno turystów jak i chińczyków przychodzących się pomodlić.

Główną atrakcją świątyni, obok posągów Buddy, jest miedziany dzwon pochodzący z czasów dynastii Ming. Dowiedziałam się o tym dopiero po powrocie do hotelu, ale całe szczęście przykuł on na chwilę moją uwagę i dzięki temu możecie go zobaczyć na zdjęciu (a ja nie wychodzę na totalną ignorantkę).











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz